Saturday 6 May 2017

GIVING AND ASKING FOR POINTS OF VIEW

Hi! Here I'm going to write some expressions that you can use to give or ask for points of view. I'm going to translate it into Spanish so you can understand better.
So that: para que.
Chilling: escalofriante.
I couldn't agree any more: no puedo estar más de acuerdo.
In my view: bajo mi punto de vista.
As far as I'm concerned: en lo que a mi respecta.
They are not cool enough: no son muy divertidos.
Well written book: libro bien escrito.
As far as it can go: ya no da más de sí.
Straightaway: directamente.
Up to a point: hasta cierto punto.
Don't get me wrong: no me malinterpretes.
What's your opinion about: cual es tu opinión sobre.
Totally agree with you: completamente de acuerdo contigo.
For me: para mi.
It seems to me that: me parece que.
To my mind: en mi opinión.
I don't completely disagree with you: no estoy completamente desacuerdo contigo.
My view is that: mi punto de vista es que.
In my opinion: en mi opinión.

2 comments: